Wot Patch News: 8.6; Artillerie/Economy
Moderator: [WoT] Leitung
Wot Patch News: 8.6; Artillerie/Economy
Wot Patch News: 8.6; Artillerie
So, da ja 8.5 erfolgreich implementiert wurde, will ich euch schon mal heiss auf 8.6 machen
In den Startlöchern stehen neue Arties, da die Gesamten Artillerie Linien bis auf T10 hochgezogen werden.
Bei den meisten Linien wird es so aussehen das T8 auf T10 geschoben wird und irgend wo dazwischen neue auftauchen.
Diese sind schon bekannt und könnt ihr auch unten anschauen.
Das ist aber noch nicht alles was 8.6 angeht, dazu aber erst mehr ,wenn genauere Informationen vorhanden sind.
Confirmed: 0.8.6 will come in 3-4 weeks on RU server, also mit glück bei uns spätestens anfang Juni.
French:
AMX Obusier automoteur de 105
Bat.Chatillon155 (55)
German:
GW 10.5 CM Mk.IV(e)
Pz.Sfl.IVb
GW 21CM
Soviet:
SU-122A
SU-14-1
USA:
M44
M53/55,
Erstes Bild der neuen Karte aufgetaucht:
New Korea map pics:
Source: http://forum.worldoftanks.eu/index.php? ... map-korea/
ÜBBERSICHT ARTI TECHTREE STATS (untervorbehalt noch vom Testserver 1):
mfg.Blade
So, da ja 8.5 erfolgreich implementiert wurde, will ich euch schon mal heiss auf 8.6 machen
In den Startlöchern stehen neue Arties, da die Gesamten Artillerie Linien bis auf T10 hochgezogen werden.
Bei den meisten Linien wird es so aussehen das T8 auf T10 geschoben wird und irgend wo dazwischen neue auftauchen.
Diese sind schon bekannt und könnt ihr auch unten anschauen.
Das ist aber noch nicht alles was 8.6 angeht, dazu aber erst mehr ,wenn genauere Informationen vorhanden sind.
Confirmed: 0.8.6 will come in 3-4 weeks on RU server, also mit glück bei uns spätestens anfang Juni.
French:
AMX Obusier automoteur de 105
Bat.Chatillon155 (55)
German:
GW 10.5 CM Mk.IV(e)
Pz.Sfl.IVb
GW 21CM
Soviet:
SU-122A
SU-14-1
USA:
M44
M53/55,
Erstes Bild der neuen Karte aufgetaucht:
New Korea map pics:
Source: http://forum.worldoftanks.eu/index.php? ... map-korea/
ÜBBERSICHT ARTI TECHTREE STATS (untervorbehalt noch vom Testserver 1):
mfg.Blade
Zuletzt geändert von Blade am 21.06.2013, 12:34, insgesamt 8-mal geändert.
- [FtN|FH] Galli
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Und die nächste große Frechheit von WG einfach nur asozial wieder von denen:
- in 0.8.6, arty experience will be bound to tier, eg. if you have 200k experience on T7 vehicle, it won't be transferred with the vehicle, it will stay on T7 regardless of whether the former T7 vehicle gets transferred to another tier or not
Dazu noch diese drei Kommentare und genau in der gleichen Situation auf meinen GW Tiger der schon bestimmt nen Jahr vor sich hingammelt trifft auf mich ebenfalls zu.
Jetzt darf man sich nochmal dadruch quälen es ist nicht nur Betrug in meinen Augen es ist auch XP-Diebstahl im großen Stil!
Gut das mich Ari so gut wie garnicht intressiert und ich es wie man an meinen GW Tiger sehen kann schon vor alnger Zeit aufgegeben habe aber für alle anderen unverschämt.
- in 0.8.6, arty experience will be bound to tier, eg. if you have 200k experience on T7 vehicle, it won't be transferred with the vehicle, it will stay on T7 regardless of whether the former T7 vehicle gets transferred to another tier or not
Dazu noch diese drei Kommentare und genau in der gleichen Situation auf meinen GW Tiger der schon bestimmt nen Jahr vor sich hingammelt trifft auf mich ebenfalls zu.
Jetzt darf man sich nochmal dadruch quälen es ist nicht nur Betrug in meinen Augen es ist auch XP-Diebstahl im großen Stil!
Gut das mich Ari so gut wie garnicht intressiert und ich es wie man an meinen GW Tiger sehen kann schon vor alnger Zeit aufgegeben habe aber für alle anderen unverschämt.
Wonderful, I've 200k xp on GWtiger (and hated every one of the games i did with it) and I'm in Germany, far away from my home and computer, so I will receive a GWpanther with 200k xp? 200k/25 = 8k gold.
no, it's not enough to nerf the arties... we will 'steal' your exp too and let you convert them to free xp for gold (= money).
WG you are great.
-.-
http://ftr-wot.blogspot.de/2013/05/7520 ... 0128291560^^ This seems like a very retarded solution to milk the cash from players to convert that exp with gold.....it's not like they don't earn enough monthly from premium accounts or other stuff bought by players...and actually that "change" or whatever it is doesn't make any sense at all...but hey, it's WG
Zuletzt geändert von [FtN|FH] Galli am 07.05.2013, 14:46, insgesamt 2-mal geändert.
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- [FtN|FH] Galli
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Noch ein nettes Statement von SerB oder wie ich ihn mittlerweile nenne "SerB the King of Full Retardness"
- SerB on why premium tanks must be worse than regular ones: "We don't sell pwnage for money.
Nein natürlich nicht...
Kommentare dazu:
und...
- SerB on why premium tanks must be worse than regular ones: "We don't sell pwnage for money.
Nein natürlich nicht...
Kommentare dazu:
Super nettes Video in dem Kommentar.http://www.youtube.com/watch?v=E8zUrVlLCmA
Yup, true, you don't sell pwnage, you sell ubermegawtfepic pwnage.
Now, i dare you i double dare you motherfucker, do that same shit with JgpzIV and call premium tanks worse than regular ones.
SerB just went full retarded, but on the other hand he's retarded all the time, but this time he went full in.
und...
LOL thats why su-44-122 outclasses every td on its tier...
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Ich hab mit absicht noch nicht dazu geschrieben, da es noch zu früh ist, und niemand sicher weiss was da genau auf uns zu kommt.
Mittsicherheit weiss ich aber das uns in 8.6 einige MEHR Überarschungen bevor stehen.
Ob gut oder schlecht kann man nicht sagen. Ob und was davon stimmt leider auch nicht. Es ist einfach noch zu früh, aber wir werden es spätestens im nächsten test server rausfinden.
Ganz frisch:
Confirmed: 0.8.6 will come in 3-4 weeks on RU server, also mit glück bei uns spätestens anfang Juni.
Mittsicherheit weiss ich aber das uns in 8.6 einige MEHR Überarschungen bevor stehen.
Ob gut oder schlecht kann man nicht sagen. Ob und was davon stimmt leider auch nicht. Es ist einfach noch zu früh, aber wir werden es spätestens im nächsten test server rausfinden.
Ganz frisch:
Confirmed: 0.8.6 will come in 3-4 weeks on RU server, also mit glück bei uns spätestens anfang Juni.
- [FtN|FH] Galli
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Das stimmt nicht Blade das ist eine Primärquelle aus dem russischen Q&A Thread übersetzt welche aus SerBs (Sergy Burkatovsky) und Storms (Michail Zhivets) Federn stammen, für unwissende sie sind zwei der Hauptentwickler von Wargaming.
Übersetzen tut das Ganze auf freiwilliger Basis Frank Davis aka Silentstorm (SS) auf seinem Blog For the Record (FTR).
Es gibt hochstens nurnoch die Möglichkeit das sie von diesem Vorhaben zurückrudern, aber gesagt haben sie es definitiv!
Genauso beanspruchst du für dich ja ebenfalls den "confirmed-Status" für 0.8.6 was ebenfalls daher stammt.
Und P.S. Diese Informationen sind gerade mal brandneu von heute.
Übersetzen tut das Ganze auf freiwilliger Basis Frank Davis aka Silentstorm (SS) auf seinem Blog For the Record (FTR).
Es gibt hochstens nurnoch die Möglichkeit das sie von diesem Vorhaben zurückrudern, aber gesagt haben sie es definitiv!
Genauso beanspruchst du für dich ja ebenfalls den "confirmed-Status" für 0.8.6 was ebenfalls daher stammt.
Und P.S. Diese Informationen sind gerade mal brandneu von heute.
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Es ist gerade mal für Supertester 8.6 raus, also man weiss weder welche Arti wo hin geschoben wird, noch welche XP wo hin kommt, bis 8.6 Release version, wird es noch ein paar updates geben.
Von daher mal wieder Infos die viel zu früh sind und für die meine Finger ned ins Feuer leg. Das 8.6 im juni kommt, steht schon seid 8.5 Release fest nur wann es genau kommt wurde jetz schon mal eingegrenz
Von daher mal wieder Infos die viel zu früh sind und für die meine Finger ned ins Feuer leg. Das 8.6 im juni kommt, steht schon seid 8.5 Release fest nur wann es genau kommt wurde jetz schon mal eingegrenz
- [FtN|FH] Galli
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Richtig heute wurde es eingegrenzt und alles andere wurde von offizieller Stelle gesagt was die bis dahin draus machen oder ob sie im Endeffekt lügen wird sich herausstellen wäre ja bei weitem nicht das erste Mal!
Bei der Arty XP-Sache will ich mal hoffen das sie zurückrudern obwohl mich das nicht wirklich betrifft ich hab zwar kein Mitleid mit Arty-Spielern aber hier gehts nunmal ums Prinzip das es Beschiss ist und dennoch zu hart wäre für Arty-Spieler.
Bei der Arty XP-Sache will ich mal hoffen das sie zurückrudern obwohl mich das nicht wirklich betrifft ich hab zwar kein Mitleid mit Arty-Spielern aber hier gehts nunmal ums Prinzip das es Beschiss ist und dennoch zu hart wäre für Arty-Spieler.
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Sickert doch so peu-a-peu was neues durch:
Ferner sollen die Heavies ja wieder robuster werden, alle Panzerungen werden rebalanced...(Hab aber die Quelle wieder vergessen)
Quelle:ftr-wot.blogspot0.8.6+ observations
A few short points I have put together from today's leaks:
In 0.8.6, 105mm HEAT shells (Panzer IV, Sherman) get a bad pen nerf (from 150 to roughly 104 pen), unless they keep "special" heat shells for arty (unlikely, it's not like that now). Bye bye T5 derp.
Also, splash for hightier arty shells gets reduced, roughly by 10 percent. This doesn't have to be a rule, but it's like that with the new T8 GW Tiger P arty, which means the GW Panther and GW Tiger will have their splash reduced too, as they use the same guns.
Oh and as for the upcoming tier 10 Waffenträger E-100: schematics are already made and it's confirmed it won't have a 210mm gun, so (unless it has the same gun as Jpz E-100, which would be lame), we are looking at 150mm L/68 - verdict: most likely more mobile vehicle with VERY high penetration, armor is yet to be seen.
Ferner sollen die Heavies ja wieder robuster werden, alle Panzerungen werden rebalanced...(Hab aber die Quelle wieder vergessen)
<Plord> 20.40 Hitlers letzte Offensive (ARTE)
<weissbrot> live?
<Plord> ne 5 mins zeitverzögert, damit der gegner die taktik nicht sieht
Mein Rechensklave
<weissbrot> live?
<Plord> ne 5 mins zeitverzögert, damit der gegner die taktik nicht sieht
Mein Rechensklave
Ja es gibt einiges neues, aber ich warte erst mal den testserver ab. Wer genaueres wissen möchte darf sich des Blogs bedienen. Muss selber erst mal lesen, noch keine Zeit gehabt.
Wenn der HEAT Nerf auch den Vk2801 betrifft, dann wird die Karre entgültig nutzlos.
Wenn ich das richtig verstanden habe und die das so durchziehn, wird es große veränderungen geben im Artiellerie bereich , zum Nachteil der Artispieler und zum vorteil der Tanker.
Dabei geht es um Arti Stufen anhebung : zb. Hummelt T6, Gwpanther T7, GWTiger P T8, GW Tiger T9, GW -E T10. Wenn das so bleibt muss man sich neue Artis besorgen, man bekommt keine Ersatz gestellt.
Für T8 Champion Kompanie wird es dann auch anders aussehen als bisher, wenn dann mit 3 T8 Artis gespielt wird anstatt T6 fehlen dann schon satte 6 Punkte für Heavy und Scouts,
das heisst das standart Setup ist somit hinfällig. Also entweder ein Spieler weniger im T8 Champion oder ein T2 Scout , Eine Arti weniger, dafür ein Heavy mehr oder 3x T6 artis (zb Hummeln) das macht aber glaub kein Sinn.
Weiterhin wird auch der Rotstift bei allen High End Kanonen angesetzt, es sieht so aus als bekommen fast alle Nerfs ausser die deutschen Heavys und Td´s, also für alle deutschen Heavytanks fahrer eine gute Erneureung.
Das trägt zumindest dazu bei das die unbeliebten deutschen lahmen Stahlenten, wieder an Atraktivität gewinnen.
Ein Lichtblick immerhin, der Aufklärungpanther bekommt nen Hardware Buff, der Leo1 nen MM Buff.
mfg.blade
Wenn der HEAT Nerf auch den Vk2801 betrifft, dann wird die Karre entgültig nutzlos.
Wenn ich das richtig verstanden habe und die das so durchziehn, wird es große veränderungen geben im Artiellerie bereich , zum Nachteil der Artispieler und zum vorteil der Tanker.
Dabei geht es um Arti Stufen anhebung : zb. Hummelt T6, Gwpanther T7, GWTiger P T8, GW Tiger T9, GW -E T10. Wenn das so bleibt muss man sich neue Artis besorgen, man bekommt keine Ersatz gestellt.
Für T8 Champion Kompanie wird es dann auch anders aussehen als bisher, wenn dann mit 3 T8 Artis gespielt wird anstatt T6 fehlen dann schon satte 6 Punkte für Heavy und Scouts,
das heisst das standart Setup ist somit hinfällig. Also entweder ein Spieler weniger im T8 Champion oder ein T2 Scout , Eine Arti weniger, dafür ein Heavy mehr oder 3x T6 artis (zb Hummeln) das macht aber glaub kein Sinn.
Weiterhin wird auch der Rotstift bei allen High End Kanonen angesetzt, es sieht so aus als bekommen fast alle Nerfs ausser die deutschen Heavys und Td´s, also für alle deutschen Heavytanks fahrer eine gute Erneureung.
Das trägt zumindest dazu bei das die unbeliebten deutschen lahmen Stahlenten, wieder an Atraktivität gewinnen.
Ein Lichtblick immerhin, der Aufklärungpanther bekommt nen Hardware Buff, der Leo1 nen MM Buff.
mfg.blade
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Ja der Grund für den Nerf des 2801 war ja hauptsächlich seine Derp-Kanone, da ja jetzt die HEAT generft wird können sie ihm ja wieder die alten Fahreigenschaften geben denn jetzt gibt es ja keinen Grund mehr für diesen Nerf, aber ratet mal was bestimmt passieren dürfte...Blade hat geschrieben:
Wenn der HEAT Nerf auch den Vk2801 betrifft, dann wird die Karre entgültig nutzlos.
Für T8 Champion Kompanie wird es dann auch anders aussehen als bisher, wenn dann mit 3 T8 Artis gespielt wird anstatt T6 fehlen dann schon satte 6 Punkte für Heavy und Scouts,
das heisst das standart Setup ist somit hinfällig. Also entweder ein Spieler weniger im T8 Champion oder ein T2 Scout , Eine Arti weniger, dafür ein Heavy mehr oder 3x T6 artis (zb Hummeln) das macht aber glaub kein Sinn.
Weiterhin wird auch der Rotstift bei allen High End Kanonen angesetzt, es sieht so aus als bekommen fast alle Nerfs ausser die deutschen Heavys und Td´s, also für alle deutschen Heavytanks fahrer eine gute Erneureung.
Das trägt zumindest dazu bei das die unbeliebten deutschen lahmen Stahlenten, wieder an Atraktivität gewinnen.
Ein Lichtblick immerhin, der Aufklärungpanther bekommt nen Hardware Buff, der Leo1 nen MM Buff.
mfg.blade
Wo steht das T8 Artys zulässig sein sollen in der T8 Company und nicht weiterhin T6 Artys?
Naja die Deutschen Kanonen werden nurnicht generft weil sie es bereits sind im Vergleich zu den High Tier Kniften der anderen Nationen sprich diese gebufft sind im Vergleich zu den Deutschen Kanonen, 128mm 246pen, 150mm 235pen die E50M sowie die Leopard Kanonen dürften aber davon betroffen sein weil die die vergleichbare Stats mit den von anderen Nationen haben.
Der AFK Panther bekommt ebenfalls einen MM Buff und etwas Lebenspunkte, sowie Shell Price und Haltbarkeit für Tracks.
Galli, proud member of the "Erdferkel-Gilde"
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BIG NEWS:
0.8.6 changes in game mechanics
Edit: original source: http://forum.worldoftanks.eu/index.php? ... anics-086/
Dear all,
In this article, we will explain the major changes coming to the game mechanics that our producer, Michael Jivetc (Storm) has shared with us.
Note: The statistical theory behind some of the explanations below has been simplified to make the article accessible to all.
For those mathematicians in the audience - lease do not judge us too severely.
Changes to gun accuracy:
In our opinion this is one of the most significant changes that we are bringing to the game since 0.8.0!
For those who might be interested, here is the statistical theory behind the mechanic. In game, we currently use the normal (Gauss (https://en.wikipedia...al_distribution)) distribution to calculate the values for shot dispersion. However, a limit for shot distribution has to exist, so all extreme values are restricted to the edge of the aiming circle. In simple words, the limits for the most inaccurate gun would still be the limits of the aiming circle.
Currently, in Version 8.5, we have 1.3 sigma set as a limit. This means that approximately 19.4% of shots will land at the edge of the aiming circle.
There were good reasons which this limit was chosen back in 2010, but the game has developed since then and we are ready to move on.
For Version 8.6, we have decided to change the distribution model used for accuracy calculations, by increasing the limit to 2-sigma. This means that now only 4.6% of shots will land at the edge of the aiming circle. That’s nearly 4 times less than under the old model!
We have also decided that the spike on the edge of distribution is no longer required, so the landing points for shells will be distributed equally from the center to the edge of the aiming circle. This means that overall there will be much fewer shots landing directly on the limit of the aiming circle. In other words, the shots will be more evenly distributed throughout the aiming circle.
How will it affect the gameplay?
It means that the accuracy of all guns will greatly increase. Players will notice much fewer shells falling on the edge of aiming circle – in fact such shots will become incredibly rare. We are decreasing the influence of random factors in-game, which means a corresponding increase in the value of player skill.
These changes will apply to all tanks and tank destroyers in the game. We have decided not to apply these accuracy changes to SPGs as it could potentially damage gameplay too much. The change will be compensated for by a slight increase in shell dispersion. If you've already seen leaked information about Version 0.8.6 SPG characteristics, please do not worry. It's not a nerf, just measures to avoid “over-buff”. The overall accuracy of SPGs will be pretty much the same, just more predictable.
New mechanics for HEAT shells:
Currently the way the mechanics work means that the effect of HEAT shells is barely different to normal Armour-Piercing shells. To increase the difference between them, and also to decrease the influence of HEAT shells on gameplay, we have decided to change their mechanics in Version 0.8.6 to make them more realistic:
• HEAT shells will start to ricochet if the impact angle is greater than 80 degrees. (please note that every shell can have slightly different settings). The armour penetration after ricochet will remain the same.
• After penetration, a HEAT shell cannot ricochet inside the tank (as the shell is transformed into a continuous stream.)
• After penetration, the HEAT shell will lose 5% of armour penetration force for each 10cm of travelling distance
• After penetration, the force with which the HEAT shell continues to travel through the armour will take into account the angle of impact between the armour and penetration spot
Overall, these changes mean that HEAT shells will now have ricochets instead of penetrations with 0 damage and less armour penetration values when it meets spaced armor (Maus drivers will love this change).
Note: The tracks of a vehicle will also count as spaced armour for HEAT shells.
New mechanics for camouflage:
Currently, camouflage patterns and camouflage net values work as multipliers in the overall camouflage calculation formula. So if the base camouflage values for a particular tank are low, the provided advantage from the both devices will also be close to zero.
We have decided to change this. From now on, the values for vehicles and camo devices will be cumulative. This means that now the camouflage net and camouflage pattern will provide fixed bonuses which will only differ based on the class of the vehicle (for example, TD's will receive the highest bonus).
To avoid side-effects with having nearly invisible TD's, it was decided to decrease the overall camouflage bonuses provided by bushes and fallen trees.
Changes to amount of credits and experience points received for battles:
Currently TDs and SPGs receive penalties on the amount of experience points they receive per battle - TDs currently receive 33% less XP, while SPGs receive 50% less than regular tanks.
In Version 0.8.6, we will remove these penalties. This means that TDs and SPGs will receive much more XP per battle
We will also add an assistance bonus for keeping enemies tracked. If you track an enemy and your allies then damage it or even destroy it, you will receive a bonus in credits and XP. The mechanics will be similar to the way the bonus for spotting currently works.
mfg.Blade
Ps: Ich gebe keine Garantie auf die Richtigkeit meiner Patch infos und das die vorherigen Infos in der Release version übernommen werden.
Das sind noch "Leaks" aus dem supertest. die noch nicht 100% fest stehn.
Ich vermute das näcste Woche dazu offiziell ein WG Dev stellungen nehmen wird.
0.8.6 changes in game mechanics
Edit: original source: http://forum.worldoftanks.eu/index.php? ... anics-086/
Dear all,
In this article, we will explain the major changes coming to the game mechanics that our producer, Michael Jivetc (Storm) has shared with us.
Note: The statistical theory behind some of the explanations below has been simplified to make the article accessible to all.
For those mathematicians in the audience - lease do not judge us too severely.
Changes to gun accuracy:
In our opinion this is one of the most significant changes that we are bringing to the game since 0.8.0!
For those who might be interested, here is the statistical theory behind the mechanic. In game, we currently use the normal (Gauss (https://en.wikipedia...al_distribution)) distribution to calculate the values for shot dispersion. However, a limit for shot distribution has to exist, so all extreme values are restricted to the edge of the aiming circle. In simple words, the limits for the most inaccurate gun would still be the limits of the aiming circle.
Currently, in Version 8.5, we have 1.3 sigma set as a limit. This means that approximately 19.4% of shots will land at the edge of the aiming circle.
There were good reasons which this limit was chosen back in 2010, but the game has developed since then and we are ready to move on.
For Version 8.6, we have decided to change the distribution model used for accuracy calculations, by increasing the limit to 2-sigma. This means that now only 4.6% of shots will land at the edge of the aiming circle. That’s nearly 4 times less than under the old model!
We have also decided that the spike on the edge of distribution is no longer required, so the landing points for shells will be distributed equally from the center to the edge of the aiming circle. This means that overall there will be much fewer shots landing directly on the limit of the aiming circle. In other words, the shots will be more evenly distributed throughout the aiming circle.
How will it affect the gameplay?
It means that the accuracy of all guns will greatly increase. Players will notice much fewer shells falling on the edge of aiming circle – in fact such shots will become incredibly rare. We are decreasing the influence of random factors in-game, which means a corresponding increase in the value of player skill.
These changes will apply to all tanks and tank destroyers in the game. We have decided not to apply these accuracy changes to SPGs as it could potentially damage gameplay too much. The change will be compensated for by a slight increase in shell dispersion. If you've already seen leaked information about Version 0.8.6 SPG characteristics, please do not worry. It's not a nerf, just measures to avoid “over-buff”. The overall accuracy of SPGs will be pretty much the same, just more predictable.
New mechanics for HEAT shells:
Currently the way the mechanics work means that the effect of HEAT shells is barely different to normal Armour-Piercing shells. To increase the difference between them, and also to decrease the influence of HEAT shells on gameplay, we have decided to change their mechanics in Version 0.8.6 to make them more realistic:
• HEAT shells will start to ricochet if the impact angle is greater than 80 degrees. (please note that every shell can have slightly different settings). The armour penetration after ricochet will remain the same.
• After penetration, a HEAT shell cannot ricochet inside the tank (as the shell is transformed into a continuous stream.)
• After penetration, the HEAT shell will lose 5% of armour penetration force for each 10cm of travelling distance
• After penetration, the force with which the HEAT shell continues to travel through the armour will take into account the angle of impact between the armour and penetration spot
Overall, these changes mean that HEAT shells will now have ricochets instead of penetrations with 0 damage and less armour penetration values when it meets spaced armor (Maus drivers will love this change).
Note: The tracks of a vehicle will also count as spaced armour for HEAT shells.
New mechanics for camouflage:
Currently, camouflage patterns and camouflage net values work as multipliers in the overall camouflage calculation formula. So if the base camouflage values for a particular tank are low, the provided advantage from the both devices will also be close to zero.
We have decided to change this. From now on, the values for vehicles and camo devices will be cumulative. This means that now the camouflage net and camouflage pattern will provide fixed bonuses which will only differ based on the class of the vehicle (for example, TD's will receive the highest bonus).
To avoid side-effects with having nearly invisible TD's, it was decided to decrease the overall camouflage bonuses provided by bushes and fallen trees.
Changes to amount of credits and experience points received for battles:
Currently TDs and SPGs receive penalties on the amount of experience points they receive per battle - TDs currently receive 33% less XP, while SPGs receive 50% less than regular tanks.
In Version 0.8.6, we will remove these penalties. This means that TDs and SPGs will receive much more XP per battle
We will also add an assistance bonus for keeping enemies tracked. If you track an enemy and your allies then damage it or even destroy it, you will receive a bonus in credits and XP. The mechanics will be similar to the way the bonus for spotting currently works.
mfg.Blade
Ps: Ich gebe keine Garantie auf die Richtigkeit meiner Patch infos und das die vorherigen Infos in der Release version übernommen werden.
Das sind noch "Leaks" aus dem supertest. die noch nicht 100% fest stehn.
Ich vermute das näcste Woche dazu offiziell ein WG Dev stellungen nehmen wird.